خواص و فواید:

از دیرباز، قبایل و ملل کهن جهان، عقیق را سنگ مقدسی می دانسته اند و آن را از خود دور نمی کرده اند، عقیق سنگی است که آن را حرز و حامی انسان در مقابل بلایا و حوادث به ویژه در جنگ ها می شمارند و برای افزایش درآمد و رونق کسب و کار و آسان شدن کارها بسیار مفید است.

عقیق برای جلوگیری از خونریزی های شدید، به ویژه برای زنان، بسیار فایده دارد. هم چنین برای تقویت نقاط مختلف بدن و برقراری تعادل و هماهنگی در آن ها بسیار مفید است. عقیق اثری فراوان دارد و علاوه بر زدودن انرژی های منفی از محیط، سبب پاکسازی هاله ای از انرژی های منفی می شود.

هم چنین عقیق برای تعالی روحی  و شادابی و آرامش آن و بر طرف شدن غم و غصه و ناراحتی های روحی بسیار موثر است.

خواص سنگ عقیق

ویژگی فیزیکی 

عقیق از اقسام کوارتز است که طبق جدول سختی‌‌شناسی کانی‌های معدنی موهس سختی معادل ۷ دارد. بین کانی‌‌ها الماس با سختی ۱۰ بالا‌ترین درجه سختی را دارد و مقاوم‌‌ترین به‌شمار می‌رود و گرافیت (مغز مداد) هم سختی معادل یک دارد. عقیق اصل با ۳درجه اختلاف نسبت به الماس، سختی مناسبی دارد. همین سختی، یکی از راه‌های قیمت‌گذاری عقیق و تشخیص اصل از نوع بدل آن ‌است. برای مثال اگر یک انگشتر سنگ عقیق‌ مصنوعی داشته باشید و پارچه پشمی زبری را روی آن بمالید روی آن خش می‌‌افتد اما سطح عقیق اصل با این کار جلای بیشتری پیدا می‌کند.

فواید درمانی

1-ازبین بردن فقر

2-وسعت رزق وبی نیاز کردن ازمردم

3-افزودن برثواب نماز(هزاررکعت)

4-دورداشتن ازقطع دست وخونریزی شدید

5-تسریع اجابت دعا وبرآوردن حوائج

6-مانع شکنجه وتازیانه از روی ظلم

7-ایمنی از شر حاکم ظالم وهراس انگیز ها

8-حرز سلامتی ازبلا

9-قرارگرفتن درپناه مخصوص خدا و ولی خدا

10-نگاهداری انسان درسفر

11-عاقبت به خیری انسان در زندگی

12-بازداشتن از عذاب خداوند

13-زدودن غم واندوه

14-افزودن شانس واقبال