روند کاهش وزن را تسریع می‌کند

سنگ کهربا از جمله سنگ‌هایی است که در طبیعت به رنگ زرد، عسلی و کرم مایل به قهوه‌ای دیده می‌شود. در بسیاری از متون طب سنتی ایران و هند برای کهربا خواص درمانی متنوعی ذکر شده که از میان آنها می‌توان به درمان بعضی بیماری‌های چشم و گوش و همین‌طور تسکین درد دندان و بهبود سوخت‌وساز بدن اشاره کرد. از این رو برخی درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان استفاده از این سنگ را به‌صورت زیورآلاتی آن هم در شرایطی که سنگ با پوست بدن تماس داشته باشد، برای افزایش متابولیسم بدن  و کاهش وزن بسیار موثر می‌دانند. در میان درمانگران طب سنتی هند نسخه‌ای شهرت دارد که بر اساس آن سنگ کهربا را پس از پاکسازی درون یک لیوان آب قرار می‌دهند و اجازه می‌دهند سنگ 12 ساعت در آب باقی بماند.

  • سختی کهربا 2.5 است و ساختار کریستالی بی شکل دارد.

  • مشهور است که کهربا، صمغ فسیل شده درختان است. اغلب کهرباها از زرد طلایی تا زرد نارنجی متفاوتند اما گونه های سبز، قرمز، بنفش و سیاه نیز وجود دارند.

  • کهربای شفاف یا مات به شکل غده کوچک یا توده های نامنظم با سطح ترک دار یا هوازده دیده می شوند.

  • همچنین احتمال دارد کهربا حاوی حشراتی باشد که میلیونها سال پیش که صمغ هنوز چسبناک بوده، در آن گیر افتاده اند. بسیار نادر است که قورباغه، وزغ یا حتی مارمولک نیز در آن یافت شود.

خواص سنگ کهربا

خواص درمانی روحی کهربا :

کهربا انرژی های منفی را از بدن دور می کند و به اعصاب آرامش می بخشد. جهت خارج کردن انرژی های منفی دو قطعه کهربا را به مدت ۲۰ دقیقه روی مچ دست قرار دهید که این کار باعث دفع انرزی های منفی و اضافی  از بدن می شود.

خواص درمانی جسمی کهربا :

سنگ کهربا سنگ درمانی محسوب میشود و در درمان آلرژی و ناراحتی های پوستی کاربرد دارد و معده را تقویت می کند و سوخت ساز بدن را افزایش می دهد و همچنین  در بند آوردن خونریزی مفید شناخته شده است.

کهربا به دلیل ارتعاشات مغناطیسی قوی که دارد در درمان بیماری های عصبی مانند میگرن و متعادل کردن بخش های متفاوت مغز کاربرد دارد. کهربا التهابات مفاصل، بیماریهای مزمن، رماتیسم و دردهای کمر و پشت را کاهش می دهد. علاوه بر این ها کهربا در درمان دردهای ناحیه گلو، زکام، تب، دردهای چشم،‌ گوش و عفونتهای مجرای تنفسی مانند برونشیت، سرفه و آسم مفید می باشد. کهربا سوخت و ساز بدن را نیز افزایش داده و عملکرد مثبتی بر تیروئید و کبد دارد.