زبرجد ناراحتى هاى قلبى را از بین مى برد و قلب را نیرو مى بخشد.
زبرجد گردش خون را بهبود میدهد.
همچنین زبرجد براى بیمارى هاى اندام هاى داخلى بسیارموثر است.
اشخاص حساس به زمان لازم است که گردنبندى از زبرجد با خود داشته باشند زیرا این سنگها همچون داروهاى محرک است.
سنگ پریدوت یا زبرجد در ما ایجاد روشن بینى و بصیرت میکند و بر علیه اندوه و ناراحتى ها مبارزه میکند .
زبرجد یا پریدوت تحت علائم جوزا (خرداد) و شیر (مرداد) قرار دارد.
خواص زبرجد

فواید و خواص روحی زبرجد :

زبرجد سنگی مفید در رفع غم و اندوه است و همچنین افسردگی ناشی از حسادت و نفرت را از دل پاک می کند. این سنگ یاعث ایجاد روحیه ای لطیف و بخشایشگر در فرد می شود. بهترین نقطه برای تاثیر سنگ زبرجد ، چاکرای قلب است.

فواید و خواص جسمانی زبرجد :

زبرجد سبب رفع ناراحتی های قلبی شده و باعث بهبود جریان خون می شود.

رنگ سبز زبرجد برای چشم مفید بوده و استفاده از آن نیز توصیه شده است.

سنگ زبرجد در درمان بیماری های داخلی نیز موثر است.

همچنین در برخی از منابع امده است که تقویت دستگاه هاضمه بدن و هضم بهتر غذا و رفع یبوست و سم زدایی از بدن از دیگر ویژگی های مفید این سنگ به شمار می آید.

علاوه بر این استفاده از سنگ زبرجد در درمان بیماری های پوستی نظیر اگزما و آکنه و جوش صورت مفید شناخته شده است.

جهت استفاده از ویژگی های مفید زبرجد برای پوست تکه ای از این سنگ را چند ساعتی در آب قرار داده، سپس از آن آب بر روی پوست های حساس بمالید.

خواص ماورائی:
سنگی فوق العاده قوی جهت ازبین بردن غم، چنانچه زبرجد را بر روی سینه قرار دهید غم، افسردگی، نفرت و حسادت را از دل و روح پاک می کند. چنانچه زبرجد همراه داشته باشید، جهت افزایش برکت و ثروت تاثیر زیادی دارد. برای صاحب اش شانس و اقبال خوب می آورد.

زبرجد برای تقویت دستگاه هاضمه بدن، به ویژه هضم غذا و رفع یبوست ونیز سم زدایی از کبد مفید است. همچنین این سنگ برای رفع بیماری های پوستی به ویژه اگزما و جوش های صورت مفید است. جهت تسکین درد های استخوانی نیز استفاده می شود.

گذاشتن این سنگ بر روی چاکرای قلب در هر روز علاوه بر از بین بردن ناراحتی های قلبی و جلوگیری از لخته شده خون سبب می شود تا غم و افسردگی ناشی از آن و نفرت و حسادت از دل و روح پاک گردد و روحی لطیف و بخشایش گر به وجود آورد. زبرجد برای تقویت دستگاه هاضمه بدن به ویژه هضم غذا و رفع یبوست و نیز سم زدایی از کبد مفید است.

هم چنین این سنگ برای رفع بیماری های پوستی به ویژه اگزما، اکنه و جوش های صورت بسیار تاثیر می‌گذارد. از این رو، خوب است تکه ای از زبرجد را برای چند ساعتی در آب بگذارند و آب را بر روی پوست های حساس بمالند.