سنگ لاجورد یا « سنگ موازنه روحی » یک متعادل کننده باور نکردنی برای کودکانی است که قابلیتهای روانی فوق العاده ای را از همان دوران اولیه زندگی خود نشان می دهند. رنگ آبی تیره این سنگ باعث تحریک هوشیاری و خودآگاهی و پالایش بصیرت معنوی در کودک می شود. سنگ لاجورد زمینه را برای قبول خود و پذیرش نعمت هایی که به او ارزانی شده است آماده می کند و به کودک کمک می کند که به آگاهی معنوی برسد. این سنگ دارای قدرت های محافظ است و همه حسهای روحی -  روانی را تحریک می کند و از همین رو بسیار ارزشمند است.
سنگ لاجورد در مردان تحریک کننده قوای ذهنی و تقویت کننده قوه درک شهودی است .

خواص لاجورد

رنگ آن آبى تیره و به متولدین ماههاى آذر، دى، بهمن و اسفند تعلق دارد. آگاهى ما را بالا مى برد و به عنوان سنگ عشق و دوستى معرفى شده، افسردگى را از بین برده و شادى را جایگزین مى کند، براى فشار خون بالا بسیار خوب است، تب را کاهش مى دهد عمل ریه ها، لنف ها وغده تیروئید را تقویت مى کند و براى تمیز کردن آن بهتر است آن را در نمک خشک دریا قرار دهید.

خواص لاجورد بطور خلاصه :

مزاج لاجورد ,گرم خشک میباشد ,ناراحتی های سینه و گلو و خلط را درمان مینماید ,خصوصا دافع بیماریهای سوداوی بوده وبیماریهای سوداوی قلب رادرمان میکند .

تقویت کننده قلب میباشد و نکسیر را بند میکند و سرمه آن بیماریهای چشم را درمان نموده و برای آب مروارید و اشک چشم مفید میباشد .اعصاب چشم را درمان نموده و از افتادن پلکها جلوگیری مینماید.

خواص لاجورد :

اگر لاجورد را به گردن بچه ها بیندازیم خوف را از آنها دور نموده و آنان را حفاظت میکند .استفاده از انگشتری آن خوف و ترس را از آدمی دور ساخته و به آدمی ارامش میدهد.

مهمترین خواص لاجورد :

  1.  تسکین دردهای سر
  2. موثر برای فشار خون بالا
  3. تحریک کننده قوای ذهنی
  4. تقویت کننده قوه درک شهودی

خواص و فواید درمانی لاجورد :
جهت تسکین گرفتگی گلو و سینه، تقویت تارهای صوتی، درمان تیروئید و بیماری های تنفسی مانند برونشیت سنگ لاجورد را بر روی چاکرای گلو قرار دهید.
به همراه داشتن سنگ لاجورد صرع را دور می کند.
لاجورد در تقویت سیستم عصبی و تسکین درد بسیار موثر است.
سنگ لاجورد به انسان آرامش می بخشد و برای درمان عصبانیت، استرس، هیجان و رفع بی خوابی موثر است.