خواص درمانی نقره :

خاصیت بسیار مهم نقره خاصیت میکروب کشی آن می باشد به همین دلیل است که آبی موجود در ظرف نقره هیچوقت کثیف نبوده و همواره بدون باکتری می باشد. این موضوع هم به دلیل وجود یون های نقره در داخل آب است.


خواص نقره

از دیگر فواید مفید نقره می توان به درمان ناراحتی های مربوط به اختلالات گوارشی اشاره کرد. همچنین به بدن کمک می کند تا غذا را به راحتی هضم کند. از نقره برای درمان لاغری ، سوزش قلب و مشکلات کیسه صفرا  نیز استفاده می شود.
این فلز صدها بار بیش از سایر مواد ضد عفونی مؤثر است و 650 میکرب را از بین می برد شاید خود شما که همیشه یک انگشتر نقره با نگین عقیق در دست دارید اطلاع نداشته باشید که چه خاصیت بزرگی در این فلز گرانبها هست و چگونه بدون این که خود بدانید مراقب سلامت شماست.
اخیراً دکتر هاری مارکراف استاد پزشکی دانشگاه سانت دویس پس از آزمایش های متعدد اعلام کرد که نقره صدها بار بیشتر از سایر داروهای ضد میکرب و ضد عفونی، میکروب ها را از بین می برد و به نظر این پزشک هر یک از انواع داروهای ضد عفونی حداکثر میکرب های شش بیماری را از بین می برد در حالی که نقره به تنهایی می تواند 650 نوع میکرب را نابود کند بدون این که مانند دیگر ضد عفونی کننده ها عوارض بعدی بر جای گذارد.
استاد دیگری به نام چارلز فوکس دارویی از نقره تهیه کرده است به نام [سولفادیازین نقره] که در معالجه سرماخوردگی و جوش های پوستی و در هفتاد درصد سوختگی های جلدی مورد استفاده قرار می گیرد.

خصوصیات نقره
- جرم حجمی 5/10 بر سانتیمتر مکعب
- عدد اتمی 47
- وزن اتمی 868/107
- نقطه ذوب 5/1960
- نقطه جوش 1950