ماساژ سنگی

سنگ های بازالتی بطور طبیعی خاکستری یا متمایل به سبز هستند ولی در اثر رطوبت رنگ تیره به خود میگیرند این سنگ ها محتوی آهن تیتانیک و مغناطیسی بوده و به این دلیل گرما را در خود حفظ می کنند  و برای همین در درمان و ماساژ از آنها استفاده می شود دلیل دیگر استفاده از این سنگ ها را انتقال انرژی آن به بدن می دانند و بعضی معتقدند که نوع طبیعی و ماشین نخورده این سنگ ها انرژی بیشتری در مقایسه با نوع تراش داده آن می باشد .

ماساژ سنگی

تکنیک ماساژ سنگ داغ:

در ماساژ سنگ داغ، سنگ های آتشفشانی، سالت و سنگ مرمر در آب گرم حرارت دیده و در روغن غلطانده می شوند. در ماساژ سنگ داغ  ابتدا این سنگهای داغ در سایزهای مختلف بر روی نقاط حساس و کلیدی بدن تحت فشار قرار گرفته تا به عمق ماهیچه های سفت و دارای تنش های ماهیچه ای نفوذ نمایند. در انتهای ماساژ سنگ داغ  از سنگ مرمر یخ برای برخی نواحی خاص استفاده می شود که این گرما و سرما تعادل را برای بدن به ارمغان می آورد.

 

فوائد ماساژ سنگ داغ:

در ماساژ سنگ داغ گرما و وزن سنگها تاثیر بسزایی در نرم شدن بافت نواحی مختلف بدن دارند. ماساژ سنگ داغ با تلفیقی از فشار،ماساژ سنتی تایلند و ماساژ سوئدی همراه با گرمای نفوذ کننده از سنگ های داغ باعث بر طرف شدن درد، بالا رفتن هماهنگی و تعادل بدن و در نهایت آرامش می شود. همچنین در ماساژ سنگ داغ,  سنگ های داغی که روی ستون فقرات گذاشته می شوند، باعث آرامش و تسکین سیستم اعصاب مرکزی میشود.
قدم اول
سنگ های ماساژ را درون سینک ظرفشویی گذاشته و آن ها را با آب و صابون به خوبی شستشو دهید. همچنین آن ها را چندین بار با فشار قوی آب بشویید تا خوب تمیز شوند.

قدم دوم
سنگ ها را درون یک زودپز برقی یا ماهی تابه گذاشته و بقیه حجم ظرف را پر از آب کنید.

قدم سوم
حرارت را بر روی عدد کمی تنظیم کنید، و به سنگ ها اجازه دهید به مدت 30 دقیقه گرم شوند. سنگ ها نباید آنقدر داغ شوند که نتوان آنها را در دست گرفت یا باعث سوختگی پوست شخص تحت ماساژ شوند.

قدم چهارم
شخص مورد نظر را به پشت بر روی میز یا تخت بخوابانید. آن شخص می تواند لباس نازکی بپوشد و حتما نباید لخت باشد. بدن شخص را با یک دستمال نازک پوشانید تا از سرما خوردگی او جلوگیری شود.

قدم پنجم
سنگ های داغ شده را در این نواحی قرار دهید؛ بالای پای چپ، میان ران، پشت زانو و بر روی عضله دوقلو ساق پا. در همین حال شروع بع ماساژ دادن پای راست کنید. اگر کمی روغن ماساژ اضافه کنید دستان شما راحت تر بر روی پوست شخص تحت ماساژ حرکت می کنند.

قدم ششم
بزرگترین سنگ ماساژ موجود بر پای چپ شخص را بر داشته و آن را بر روی پای راست بکشید (به صورت رفت و برگشتی از پاشنه تا بالای ران).

قدم هفتم
سپس همانطور که سنگ ها را بر روی پای چپ گذاشتید، آن ها را بر نقاط مختلف پای راست نیز قرار دهید. سنگ ها را 2 تا 3 دقیقه بر روی هر پا بگذارید. بعد از آن پای چپ را ماساژ دهید و بزرگترین سنگ موجود بر روی پای راست را برداشته و ... .

قدم هشتم
سپس یکی از سنگ های بزرگ را در پایین ترین نقطه کمر فرد گذاشته و مثل قبل چند دقیقه صبر کنید. در همین حین قسمت های بالاتر را ماساژ دهید. ابتدا ماساژ دهید،‌ سپس سنگ بزرگ را برداشته و به صورت رفت و برگشتی بر روی عضلات کمر بکشید.

قدم نهم
سنگ های داغ را بر روی گردن،‌ کتف ها و کمر شخص قرار دهید. 2 تا 3 دقیقه صبر کرده و سپس عضلات بزرگ کمر را ماساژ دهید (مثل قبل: ابتدا ماساژ دستی سپس ماساژ سنگی). تنوع ماساژ دست خودتان است،‌ برای مثال می توانید کمر را به دو ناحیه تقسم کرده (مانند پاها)، سنگ ها را ابتدا بر روی یک طرف گذاشته و طرف دیگر را ماساژ دهید و ... . بعد از پایان ماساژ برای پشت بدن، شخص را برگردانید و تمامی موارد گفته شده را برای جلوی بدن نیز انجام دهید.