خصوصیات فیزیکی یاقوت


علت توضیح ساختار ملکولی یاقوت برای این است که بدانید چرا ما یاقوت را به رنگ قرمز میبینیم و استفاده آن در صنعت چیست؟
درجه ی سختی یاقوت قرمز 9 در مقیاس مورس است.درمیان جواهرات طبیعی فقط مویزنایت و الماس دارای سختی بیشتر از یاقوت هستند که الماس دارای درجه سختی 10.0 و مویزنایت دارای سختی مابین یاقوت و الماس را داراست.یاقوت سرخ یک آلفا -آلومینیوم است که در آن بخش کوچکی از یون های آلومینیوم 3+ جایگزین یون های کروم 3+ شده است.هر یون کروم به شکل هشت وجهی به وسیله 6 یون اکسیژن 2- احاطه شده است.این ساختار کریستالی به شدت روی یون کروم 3+ اثر گذاشته به طوری که کروم فقط نور سبز-زرد از طیف نور های مرئی را جذب میکند و بنا بر این یاقوت قرمز دیده می شود.وقتی که نور سبز-آبی توسط یون کروم 3+ جذب می شود بازتاب آن به صورت نور قرمز در می آید.هنگامی که ساختار کریستالی توسط نوری با فتون هایی به طول 694 نانومتر تحریک شوند دقیقا نار بازتاب شده همانند نور بین دو آیینه موازی است و شدت تابش آن به شدت افزایش می یابد.این اثر طبیعی یاقوت سرخ اولین بار توسط فیزیکدانی به نام تئودر مایمان به کار گرفته شد و بدین ترتیب اولین لیزر موفق در کارکرد بر اساس یاقوت سرخ ساخته شد

خواص یاقوت

یاقوت کبود توسط ارتعاشات نورانی اش می تواند نیروی تولید کند تا سلولهای پوست، مو و ناخن ها اصلاح و ترمیم کندو از ریزش موها و طاسی می کاهد.
به بیماریهای که از اعصاب نشات می گیرد یاری می رساند. درد های عصبی مانند درد عصب ، درد رماتیسمس ،سر درد های شدید، نقرص یا بیماریهای مفصلی و درد های ناشی از آن ،قولنج، سوزش معده، ناراحتی های عمل، جراحی و دردهای سخت از جراحت های خطرناک را درمان می کند.تورم ها، زخم ها و خونریزی ها در نتیجه استفاده از یاقوت کبود کاهش می یابد.
برای ناراحتی های مزمن گوشی، فکی، سینوس های پیشانی و بطن ها موثر است. چشم ها و بینایی را تقویت می کند،برای آرام کردن عصبانیت، مبارزه بر علیه بی خوابی، سرگیجه و تعریق بیش از حد استفاده می شود .
به کسانی که یاقوت کبود را همراه خود دارند، درک و فهم روشنی می دهد وآنها را در برابر خشم و بی صبری حمایت می کند. گاهی اوقات یاقوت کبود را« سنگ خردمندان » نیز معرفی می کند. کبود مستقلا دارای انرژی خاص و مربوط به خود است و به صاحب آن انرژی مثبت تقویت کننده می دهد. گاهی اوقات یاقوت کبود را« سنگ خردمندان » نیز معرفی می کند.
یاقوت کبود سنگ واقعیت ،وفاداری، عقل و خرد است.

این سنگ باچاکرای تاج وپیشانی درارتباط است وسنگی بسیار پرانرژی است که نیروی پاکسازی وشفابخشی فوق العاده ای دارد.

یاقوت کبود اعصاب بدن راتقویت وآرام می کند وبرای درمان بیماریهای صرع،رعشه،سردردهای عصبی ومیگرن مفید است وبرای درمان سرگیجه وبیخوابی نیز کاربرد موثری دارد.همچنین برای تسکین دردهای روماتیسمی ومفصلی،دردهای جراحتی ونقرس مفید است.

شستن پوست باآب یاقوت کبود ونیز مالش آن بر روی پوست برای رفع جوشهای صورت وحساسیتهای پوستی کاربرد داردوبرای درمان تیروئید،بیماریهای لوزه وتقویت تارهای صوتی مفید است.