ویژگی‌های سنگ: مروارید باعث شادی در انسان می‌شود و غم و اندوه را از بدن خارج می‌کند.
خواص درمانی سنگ: باعث تقویت معده و روده‌ها و نیز در درمان زخم معده موثر است، چشم را جلا می‌دهد و در افرادی که کمبود کلسیم دارند موثر است.
طریقه استفاده از سنگ: این سنگ نباید با بقیه سنگ‌های جواهری استفاده شود.
طریقه نگهداری سنگ: در نمک خالص دریا ماهی دو بار قرار دهید و شویند، توصیه می‌شود این سنگ در محل‌های تاریک از جمله گاوصندوق، صندوق و یا در بسته‌هایی که کاملاً پوشیده می‌شود قرار ندهید.

خواص مروارید

متولیدن ماه اسفند فکر و خیال و احساسات را جذب میکند و برای شبکه خورشیدی و هضم غذا در معده و فشار عصبی خوب است و ممکن است خنک بکند و تسکین بدهد. 
بر طبق باورها، مرواریدها از آینده شوم هشدار می دهند. اگر با خود گردنبندی از سنگ مروارید داشته باشید ، شما را همیشه در برابر نگون بختی همایت می کند.

خواص سری مروارید:

دفع نیروهای منفی و جذب انرژی مثبت – پادزهر , خوش شانسی , تنظیم عادات نادرست در زمینه خوردن و خوابیدن
تقویت :عشق خالصانه , از خودگذشتگی , تقویت عضلات , طول عمر , قدرت بدنی , عفت و پاکدامنی , گردش خون , قلب
تسکین :درمان ادرار بیش از حد مخصوصا شب ادراری کودکان , جنون و بیماری های ذهنی , دیابت , اسهال , دل درد , بیقراری , بیماری های مثانه , یرقان , اعتیاد به الکل , ترس , بیماری های چشمی و پوستی , زخم معده , تب , آسم , رماتیسم , التهاب کلیه ها , سنگ کیسه صفرا , اضطراب , سر درد , خونریزی , اختلالات دستگاه گوارش , سرماخوردگی , نفخ , عطسه های دائمی , بیماری های مزمن , بوی بد دهان , تهوع

 

خواص مروارید

تاثیر بر روح و روان:

سفید نماد قلب و ذهن خالص است، بی گناهی و اعتقاد، عنصری وابسته به آب و ماده دارد . بدینگونه بین احساسات تعادل برقرار (میکند بخصوص برای علامتهای آب خوب است ( متولیدن ماه اسفند فکر و خیال و احساسات را جذب میکند وبرای شبکه خورشیدی و هضم غذا در معده و فشار عصبی خوب است و ممکن است خنک بکند و تسکین بدهد . این سنگها از آینده شوم هشدار می دهند . اگر با خود گردنبندی از این سنگ داشته باشید ، شما را همیشه در برابر نگون بختی همایت می کند.

تاثیر مروارید بر بدن:

مروارید جهت بیماری های گواتر و غده های چربی مفید است ؛ اما استفاده از این روش ممکن است به زمان بسیار طولانی نیاز داشته باشد . توصیه می شود : یک قطعه مروارید صیقل داده نشده را همیشه بر روی چاکرای پنجم خویش قرار دهید .

جهت درمان سرماخوردگی: یک قطعه مروارید را بشویید و داخل یک عدد ظرف چینی حاوی مقداری آب لیمو ترش و با آب هندوانه قرار داده و پس از ده دقیقه مروارید را برداشته و از آب میوه یک استکان بنوشید. چنانچه این روش را هر روز بین ساعت 2 – 3 بعد از ظهر انجام دهید بسیار مفید است. همچنین هر روز از آب میوه تازه استفاده کنید.
جهت درمان خارش درونی پوست: مقداری آب ماست و کمی پودر سدر را مخلوط نموده و یک قطعه مروارید را که به مدت 10 دقیقه زیر نور آفتاب قرار داشته، داخل آن قرار دهید. پس از گذشت ده دقیقه، مروارید را برداشته و مواد را بر روی محل خارش بمالید و پس از 15 دقیقه بشوئید.
توجه داشته باشید که این مواد به قسمت های دیگر پوست برخورد نکند چرا که ممکن است باعث خارش در آن نواحی گردد. همچنین بهتر است این مواد را با یک وسیله دیگر ( بجز دست) بر روی محل خارش بمالید.


این سنگ آهکى در داخل صدف شکل مى گیرد.

در رنگهاى سفید - زرد طلایى - خاکسترى - سیاه یا صورتى یافت مى شود.

گردنبندى از این سنگ را اگر همراه داشته باشید شما را در برابر نگون بختى حمایت مى کند.

مروارید نشانه متولدین ماههاى تیر، مهر، اسفند و مروارید سیاه متعلق به متولدین دى ماه مى باشد.

این سنگها را محبوس نکنید چون در خشندگى خود را از دست مى دهند. این سنگها را یک بار در ماه در نمک خالص دریا تمیز کنید.

مروارید نگرانى و اضطراب را از بین مى برد. مروارید براى زخم معده- ناراحتى هاى روده- سردرد مفید است.

چشم ها را تقویت مى کند براى تقویت طحال و غدد فوق کلیوى مؤثر است کمبود کلسیم را جبران مى کند.